حکمفرمایی ۱۲۱ میلیون دلاری «علاءالدین»

فیلم سینمایی «علاءالدین» محصول دیزنی با فروش ۱۲۱ میلیون دلار آخر هفته جایگاه نخست گیشه سینمای جهان را به خود اختصاص داد.

حکمفرمایی ۱۲۱ میلیون دلاری «علاءالدین»

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، فیلم سینمایی «علاءالدین» محصول دیزنی با فروش ۱۲۱ میلیون دلار آخر هفته جایگاه نخست گیشه سینمای جهان را به خود اختصاص داد.

این فیلم که بازسازی مجدد انیمیشن کلاسیک سال ۹۲ میلادی است از جانب خانواده‌های سینمارو در روزهای شنبه و یکشنبه با استقبالی کم‌نظیر مواجه شد.

«علاءالدین» درکشور چین هم با فروش ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری جایگاه اول فروش سه روزه فیلم را ازآن خود کرد تا حکمفرمایی خود را از ورای مرزهای آمریکا گسترش دهد.

کمپانی دیزنی اعلام کرد که این فیلم در قاره اروپا از فیلم‌های «مالفیسنت» و «سیندرلا» پیشی گرفته است. بریتانیا با ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بالاترین رقم فروش این فیلم در کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده و با عبور از «راکت‌من» و «زندگی اسرارآمیز حیوانات اهلی۲» در مکان نخست قرار گرفته است.

ایتالیا با نمایش این فیلم و فروش ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری در جایگاه دوم فروش این فیلم در اروپا و بعد از بریتانیا قرار گرفته است. علاءالدین در ایتالیا تنها بعد از فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» که ۴۲ درصد سهم بازار را در اختیار دارد قرار گرفته است. در اسپانیا هم دومین فیلم پرفروش است و با سهم ۳۷ درصدی فروش در مکان دوم و پس از فیلم «مالفیسنت» با سهم ۶۰ درصدی ایستاده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.